Історія вендінгових автоматів

24.09.2020
4 хв
29

Перші спроби автоматизувати торгівлю з'явилися ще за часів Стародавнього Єгипту і Римської Імперії. Тому саме від латинського Vendere пішла назва: вендінговий апарат. Історія описує таке обладнання як пункти, де парафіяни храмів могли обміняти монети на святу воду. При цьому ніяких відповідальних співробітників. Незважаючи на простоту, автоматизація торгівлі після згасання Римської Імперії тимчасово зійшла нанівець.

Але в 17 столітті в Англії почався новий виток у розвитку вендингу. Спочатку там з'явилися автомати для продажу курильного тютюну. Це були досить примітивні пристрої, які дозволяли наповнити трубку, опустивши в віконце для монет 1 пенс. Уже в 1880-х з'явилися перші апарати з продажу листівок. Вони відрізнялися більш складною конструкцією, і встановлювалися на відкритому повітрі.

Справжнім проривом в індустрії вендингу стало винахід сатуратора. Прилад для нагнітання газу в воду дозволив продавати газовану воду прямо на вулиці. При цьому ніякої необхідності в тарі, продавців і пакувальників. Адже налити рідину можна було як у власну ємність, так і в стакан з апарату.

Окрему нішу зайняли кавові вендингові автомати. Вони з'явилися в 1946 році і відразу завоювали популярність у публіки. Сьогодні такий бізнес радує невеликими стартовими вкладеннями і швидкою окупністю.

Історія створення торгових автоматів простежується і в конструктивних особливостях обладнання:

  • тільки прийом монет з 1880-х років;
  • можливість оплати купюрами з 1960-х;
  • безготівковий розрахунок, завдяки електронним зчитує елементам, з'явився в 1980-е;
  • можливість віддаленого управління і підключення техніки до мережі Інтернет з 1990-х;
  • в 2010-х з'явилися перші автомати, що дозволяють розрахуватися за покупки через мобільний.

Модернізувалися не тільки технології, але і дизайн обладнання. Поєднання функціональності, комфорту і зручної системи оплати вивело вендінговий бізнес на новий рівень. Автоматизація дозволяє скорочувати витрати, прискорюючи окупність техніки.

Перші виробники вендингового обладнання

Виготовлення та розробка автоматизованих торгових точок постійно еволюціонувала. Розвиток вендінгового бізнесу можна відстежити на прикладі перших апаратів:

  • Торговий автомат з продажу тютюну. Він поставав у формі чорного ящика, дверцята якого розблокувати після вкидання монети. При цьому покупець міг взяти стільки тютюну, скільки йому потрібно.
  • Автомати з продажу газованої води. Це повноцінні кіоски, що працюють переважно з монетами. Досить поставити стакан, кинути дрібниця, і отримати свою порцію газованої води.
  • Апарати із продажу жуйки від Wrigley's. Вони стали дуже популярними в США. Вже в 1888 році їх налічувалося близько 784 000 тільки на території Штатів.
  • Coca-Cola. Купити содову можна було як за монети, так і за купюри. Такі апарати одними з перших були укомплектовані терміналами для оплати картою.
  • Nescafe. Історія вендінгових автоматів, що продають готову каву, почалася з цього бренду. Але обладнання досить довго пропонувало тільки розчинні напої. Тому його популярність згасла.

Сьогодні зрозуміти, що це вендінговий апарат з якісною продукцією можна по технічним особливостям обладнання. Надійні прилади багатофункціональні, дозволяють розрахуватися готівкою, карткою або з мобільного, а також вони доповнені допоміжними сервісами для клієнтів. Яскравим прикладом такої техніки можна вважати продукцію італійського бренду Necta.

Основні функції вендінгового автомата

Виробники постійно модернізують техніку. Тому сучасні вендингові технології припускають розширений набір функцій:

  • приготування кави, чаю та інших напоїв;
  • продаж готової продукції в індивідуальних упаковках (жуйки, газована вода, снеки);
  • реалізація поліграфічної продукції і друкованих видань;
  • автомати для покупки і прокату дисків з музикою і фільмами;
  • продаж одягу, краваток і аксесуарів;
  • музичні автомати з вибором пісень з меню;
  • можливість купити тютюнові вироби, електронні та стандартні сигарети.

Таке оснащення дозволяє оплачувати товари, і оформляти попередні замовлення через спеціальний додаток. Це істотно скорочує час очікування.

Автомати торгівельні в СНД

Перший вуличний вендінговий апарат на території Росії був створений кондитерською компанією з Санкт-Петербурга. Фірма «Жорж Борман» розробила апарати для продажу шоколадок. Але їхня ідея не увінчалася успіхом, і незабаром перші пристрої прибрали з вулиць.

Серійне виробництво вендінгових автоматів почалося в 1956 році. Саме тоді з'явилися перші автоматизовані точки з продажу знаменитої газованої води, пристрої для реалізації квитків на поїзди та жетонів в метро, а також обладнання для поширення газет.

Такі вендингові апарати відрізнялися досить простою конструкцією:

  • відсік для продукції;
  • отвір для монет;
  • віконце для видачі замовлення.

В автоматах з газованою водою також були передбачені гранчаки і відсік для їх обмивання чистою водою. Це були досить громіздкі і мало привабливі прилади. Вони працювали з порушенням гігієнічних норм і після 1991 року були поступово ліквідовані.

Сучасне обладнання для вендингу

Актуальна історія торгових автоматів почалася в 2000-і роки. Саме тоді стали з'являтися апарати з приготування кави. Спочатку це були тільки розчинні напої. Але технології розвиваються, тому сучасні пристрої володіють вражаючими можливостями. Функціональність обладнання розглянемо на прикладі продукції бренду Necta:

  • приготування натуральної кави із зерен або капсул;
  • суворе дотримання італійською рецептури;
  • подача води під професійним тиском, що дозволяє повністю розкрити смак;
  • в зернових автоматах виконується помел зерен;
  • різноманітне меню, з якого можна вибрати різні види кави та інші напої (какао, чай і т. д.);
  • зручний розрахунок готівкою, карткою або з мобільного;
  • можливість робити попередні замовлення, і оплачувати продукцію через додаток на смартфоні;
  • подача в стаканчиках правильного обсягу.

Також багато вуличні торговельні автомати обладнані зоною обслуговування клієнтів. Вони нагадують міні-кафе, в яких є імпровізований столик з Топпінг, цукром і размешівателямі. Вендінг - це можливість для успішного початку бізнесу. Таке обладнання не вимагає солідних капіталовкладень на старті. Адже ви завжди можете орендувати вендінговий апарат на вигідних умовах. Для цього достатньо звернутися в нашу компанію.

image

Отримати консультацію

Наш спеціаліст розповість про всі подробиці, допоможе у виборі оптимального рішення та організує безкоштовну дегустацію нашого продукту у Вашому офісі.
* Заповнюючи поля форми, ви погоджуєтеся на обробку персональних даних
image
image
image
image
image
image
image
image
Розповімо і наочно продемонструємо всі можливості наших рішень
Ви оціните смак і аромат наших кавових напоїв